Şirketlere kur farkı zararı düzenlemesindeki süre 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldı

Ticaret Bakanlığı, sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketleri ilgilendiren düzenlemede süre uzatımına gitti. Yeni düzenlemeyle şirketlerin finansal durumlarının değerlendirilmesinde bazı gider ve kur farkı zararlarının dikkate alınmaması uygulaması 1 Ocak 2028’e kadar devam edecek.
DÜZENLEME RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANDI
Bakanlık tarafından hazırlanan, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Bu kapsamda düzenleme sermaye kaybı ve borca batıklık hesaplamalarında şirketlere belirli kalemleri hariç tutma imkanı tanıyor.
KUR FARKI ZARARLARI HESAPLAMA DIŞINDA
Yeni uygulamaya göre henüz yerine getirilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek. Ayrıca 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderleri toplamının yarısı da hesaplama dışında tutulabilecek.
ÖNCEKİ SÜRE 2027’DE SONA ERİYORDU
Söz konusu imkan daha önce 1 Ocak 2027’ye kadar yapılacak hesaplamalar için geçerliydi. Yeni tebliğle uygulamanın süresi bir yıl daha uzatılarak 1 Ocak 2028’e çekildi. Böylece kapsam dahilindeki şirketler belirtilen kalemleri sermaye kaybı ve borca batıklık değerlendirmelerinde düzenlemede öngörülen şartlarla dikkate almamayı sürdürebilecek.
